środa

19 - stomiesięczne dziecko

   Miesiąc temu miał powstać wpis o stopniu rozwoju mojej półtorarocznej córki. Minął miesiąc i dziś rano moja mała córeczka skończyła już 19 miesięcy. Nie jest już niemowlaczkiem, a coraz częściej nazywany ją naszą dużą dziewczynką. W końcu tyle już potrafi i rozumie.

Oto nasz osobisty bilans:
wzrost - 80 cm
waga - 9,5 kg
stan uzębienia - 13/14 (dolna, lewa trójka wyszła już 4 razy, ale ciągle puchnie dziąsełko i chowa                                  ząbka z powrotem ) 
obwód główki - 47 cm
obwód klatki piersiowej - 44 cm
rozmiar stopy - 20 

Co potrafi już mówić moje dziecko: pa, mama, tata, bałon (balon), jało (jajko niespodzianka), Oła (lalka Ola), Elmo, nie, halo, am, baba, Ania (odpowiedź na pytanie o imię)

Co potrafi wskazać: części ciała (oczy, nos, czoło, broda, szyja, uszy, brzuszek, nóżki, rączki, kolana, paluszki, plecki, dupcie, pępek, zęby, język, policzki, głowa, włosy), części garderoby (skarpetki, buty, spodnie, bluzka, czapka, kurtka, sukienka, spódniczka), zwierzątka w książkach (żyrafa, królik, kaczuszka, ptaszek, biedronka, rybki, krówka, małpka, motylek), inne obrazki (ciągnik, kwiatki, latawiec, samolot, miś), jedzenie (różne warzywa i owoce, chleb, mięsko, parówka, jogurt, ser, ciastko, cukierek), wyposażenie mieszkania (gdzie jest salon, łazienka, sypialnia, pokój babci, kuchnia, schody, sofa, stolik, okno, telewizor, drzwi, lampa) itd.

Co rozumie: mam wrażenie, że wszystko :-) Pokaże ile ma lat, odpowie jak ma na imię, pokaże co ją boli, jak siedzi dama, jak leci samolot i wiele innych rzeczy. Ostatnio na topie jest pokazywanie jak całuje się mama z tatą ;-) Szybko załapuje nowe umiejętności. Obsługiwać mój telefon potrafi bardzo dobrze. Lubi tańczyć, przytulać się i dawać buziaczki. Uważana za bardzo śmiałą i otwartą dziewczynkę. A to nie do końca tak jest. Jest ostrożna. Kiedy boi się gdzieś wejść to złapie się za rękę albo ściany, a czasem woli na czworakach. Wstydzi się obcych, ale takich obcych obcych. Bo jak widzi kogoś 3 razy w życiu to już obcy dla niej nie jest. 

Piszę o tym nie po to, żeby porównywać ją do innych dzieci. Każde dziecko rozwija się w swoim, indywidualnym tempie. Każde jest najcudowniejsze dla swoich rodziców. Post ten jest głównie dla nas, na pamiątkę tej chwili.

   Oto moja dziewiętnastomiesięczna córa <3


spodnie - pettino
koszulka - pepco




body - cool club
spodnie - h&m



bluzka - cool club


trzewiki - ren but









1 komentarz:

  1. Ale słodziaczek! Dzieci rosną tak szybko mam wrażenie. A buty i ubrania tylko nowe trzeba kupować. Trzewiczki na https://butymodne.pl/polbuty-i-trzewiki-dzieciece-dla-dzieci-c25960.html zamawiałam ostatnio, świetna jakość i zero problemów z wybraniem rozmiaru pasującego. A tak się kiedyś bałam zamawiać online.

    OdpowiedzUsuń